۹ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۳
کد خبر: 990311

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت گفت: به طور کلی ۱۸ خدمت در کتاب تعرفه‌ها مرتبط با خدمات طب ایرانی و مکمل است که پیگیر تعرفه دار شدن خدمات بیشتری هستیم.

آیا حجامت و فصد تحت پوشش بیمه هستند؟

نفیسه حسینی یکتا افزود: کتاب تعرفه خدمات تشخیصی و درمانی بر اساس ارزش حرفه‌ای و فنی هر خدمت در سیستم بهداشت و درمان کشور برای آن خدمت تعرفه مشخص کرده که بر اساس آن در مراکز دولتی و خصوصی این خدمت با چه تعرفه و هزینه‌ای ارایه شود. خدماتی که خارج از لیست این کتاب هستند به عبارتی در سیستم بهداشت و درمان کشور به رسمیت شناخته نشده اند.

وی ادامه داد: ۱۸ خدمت طب ایرانی و مکمل در کشور ما وارد کتاب تعرفه‌ها شده، یعنی در سیستم بهداشت و درمان به رسمیت شناخته شده و از این تعداد امسال ۳ خدمت برای پوشش بیمه معرفی شده است.

مدیرکل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت بیان کرد: در ابتدای سال جاری علاوه بر ویزیت پزشک دارای دکترای تخصصی طب ایرانی تعدادی از خدمات طب ایرانی شامل حجامت تر، حجامت خشک و فصد شامل خدمات بیمه‌ای شدند و انجام این خدمات توسط پزشک متخصص این حوزه مشمول پوشش بیمه می‌شود. بدون‌شک این امر در ساماندهی این خدمات موثر خواهد بود، زیرا هروقت نظام سلامت خدمات ایمن را در مراکز معتبر با پرداخت کمتر از جیب مردم ارایه کرده است، موجب کاهش مراجعه به افراد غیر معتبر می‌شود.

 حسینی یکتا درباره نحوه نظارت برعملکرد مرکز ارایه کننده خدمات طب سنتی ایرانی بیان کرد: امر نظارت بر درمان بر عهده واحد نظارت بر درمان در معاونت درمان دانشگاه‌ها است که مدیران طب ایرانی در دانشگاه‌ها در اجرای آن با معاونت درمان همکاری می‌کنند.

وی افزود: وظیفه دفتر طب ایرانی سیاست گذاری در این حوزه از جمله تدوین استانداردها، ارتقای زیرساخت‌ها و قوانین مراکز ارایه کننده طب ایرانی و ارتقای کیفیت و نوع خدمات است که با همکاری دانشکده‌های طب ایرانی برای آموزش متخصصان و دیگر فعالان این حوزه و حمایت از برگزاری کنگره‌ها و نمایشگاه‌ها این کار را پیگیری می‌کند و البته در بازدیدهای استانی سعی می‌شود از نزدیک ارایه خدمات رصد شود.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.